torsdag 15. mars 2012

Musikkvotter, mønster

Det er ikke tillatt å kopiere mønstret direkte til egen blogg , men vil sette veldig stor pris på om dere linker til siden min dersom dere bruker mønstret.


MUSIKKVOTTER 

 Mønster
Disse vottene hentet jeg inspirasjon til gjennom dette mønstret


Garn: Falk
Pinner: 2.5 -3.5
Str. voksen (regulerer lengden på votten ved å fjerne den første borden. Votten blir også mindre dersom du bruker pinne nr.3 i stedet for 3,5.)

Legg opp 52 m. på pinne nr. 2,5 og strikk vrangbord (1r og 1 vr) ca. 6.cm
Bytt til pinne nr. 3,5 og strikk:
1 omg. sort
1 omg. hvit
1 omg.med annenhhver maske hvit og sort
1 omg. hvit
1 omg. sort.

Følg nå diagrammene nedenfor.

Øk til tommel som vist i diagrammet, når økningen er ferdig
settes 11 tommelmasker over på sikkerhetsnål eller tråd.
Legg opp 11 nye masker og følg mønstret.



Diagram oppå hånden

Diagram inni høyre vott, husk å strikk en vott der du strikker diagrammet fra høyre og en vott der du strikker diagrammet fra venstre.




Diagram til tommel
Plukk oppp totalt 24 masker og strikk etter diagrammet.

Da krysser jeg fingrene og håper jeg har skrevet ned riktig. Ønsker dere lykke til med vottene.

6 kommentarer:

  1. Så fine votter.Tusen takk for at du deler mønsteret.

    SvarSlett
  2. Takk, bare hyggelig å kunne gi noe tilbake. Det er så mange som deler sine mønster og jeg deler gjerne det jeg har mulighet til å dele :-))

    SvarSlett
  3. Hei flotte votter, de skal bli julegave til pappan min. Mangeårig musiker på 78 år. Tusen takk for mønster.

    SvarSlett
  4. Disse vottene var nydelige og passer meg perfekt, har to musikkspillende venner som jeg nå vet hva skal få i julegave, tusen takk for deling, klem

    SvarSlett
  5. Nydelig votter, låner mønstret.

    SvarSlett
  6. Hei. Hvor mye garn går til ett par votter?

    SvarSlett