onsdag 14. mars 2012

MUSIKKSOKKER, MUSIKKVOTTER OG MUSIKKLUE

MUSIKKSOKKER

Etter å ha sett disse pulsvarmerne ble jeg innspirert til å strikke disse musikk sokkene. 
Jeg la bilder av disse ut på facebook og det gikk ikke lang tid før jeg fikk respons på dem. Jeg har nå strikka mitt tredje par av disse sokkene og kommet fram til at jeg gjerne vil dele oppskriften her inne på bloggen. Så nå har jeg lagt strikkepinnene fra meg og håper jeg greier å skrive en forståelig oppskrift som jeg får lagt inn her etterhvert.

                                                  Her er mine andre par sokker





Når jeg la ut det første paret ble jeg forespurt om jeg kunne strikke lue og votter også.
Dette var en utfordring jeg likte og tok sjansen på at dette skulle jeg da få til.

Må innrømme at jeg har tenkt og fundert mye på hvordan jeg skulle utforme lua og vottene.
Fikk tilsendt noen linker fra en facebookvenn på votter, men det var ikke akkurat slike jeg kunne tenkt meg og dermed satte jeg i gang og laga mitt eget mønster.


MUSIKKVOTTER
Slik ble musikkvottene, mønster kommer etterhvert :-)
Opplyser om at også disse ble laget med utgangspunkt i 
                                     disse  pulsvarmerne






MUSIKKLUE
Og så var det lua sin tur, denne oppskriften er også laget etter inspirasjon fra disse 
Mønstret på lua finner du her
. Det ble noen runder fram og tilbake før jeg bestemte meg hvordan den skulle se ut. Var redd for at det skulle bli for mye med både G Nøkkel og noter, men etter å ha tegnet mønsteret over 2,5 A4 ark fikk jeg et bilde av hvordan lua skulle se ut.
(haha, godt lesbart for å si det slik)


Mønster til lua kommer også etterhvert, det må redigeres og skrives ned. I tillegg så må jeg finne ut hvordan jeg skal scanne inn det digre mønstret.

8 kommentarer:

  1. Wow, så flotte ting du har strikket. Var virkelig stilig mønster:)

    SvarSlett
  2. Hei.Både sokkene,lua og vottene va kjempestilig:-)Ha lagt meg til som følger:-)Ha en fin kveld:-)Hanne.

    SvarSlett
  3. Så utrolig stilig både lue,votter og sokker.Så flink du er :)
    Sånne sokker har jeg også lyst til å strikke.

    SvarSlett
  4. Tusen takk, jeg skal forsøke å få lagt mønstret til sokken ut snart. Akkurat nå er jeg litt opptatt, så det kan ta en liten stund før de kommer:-)

    SvarSlett
  5. jeg får ikke opp siden med mønster til lua, har du slettett dette innlegget?

    SvarSlett
  6. Finner ikke mønsteret til denne nydelige lua. Slettet innlegget?

    SvarSlett
  7. Hei
    hvor ka man kjøpe mønsteret på musikk sokker, lur og votter, elsker de

    SvarSlett