mandag 19. mars 2012

Mariusgenser

   For mange år siden kjøpte| jeg Heilogarn for å strikke genser til meg selv. Strikkeprosjekter til meg selv blir sjelden ferdige og heller ikke denne gangen ble det genser til meg. Jeg hadde derfor 13 nøster rød heilo liggende på garnlageret. Nå har ikke rødt vært noen favorittfarge på mange år og jeg hadde tenkt å strikke sitteunderlag av garnet slik at jeg ble kvitt det.

Men så ble Mariusgenseren knallpopulær igjen og garnet ble funnet fram fra garnlagret og der lå det både hvitt og blått, så da var det bare å strikke i vei.

Har fremdeles garn igjen i disse fargene og er ikke helt sikker på hva det skal bli av det. Men det dukker vel opp noen prosjekter som det kan brukes til.

Dette er en genser i str.2 år.

1 kommentar:

  1. Heisann.

    Driver i disse dager å lager en bok om Mariusgenseren og vi er på jakt etter gamle og nye bilder av forskjellige ting strikket med det originale Marius mønsteret. Vi samler inn bildene og de beste får bli med i boka. Bli gjerne med om du har noe du tror vil egne seg :) Gå inn på denne siden: http://www.facebook.com/www.marius.no

    Ha en fortsatt fin dag :)

    SvarSlett